Criteris de selecció de personal de SIMA. Comentari del Sr. Emili Garcia President de l’Associació de Veïns del Barri de Montserrat i la meva resposta


Degut a la menció de que SIMA havia contractat, al president de l’Associació de Veïns del Barri de Montserrat, entre altres persones més o menys lligades a la gent d’Entesa en el post: http://www.igualadi.com/2009/07/la-tombola-municipal-digualada-va-de.html, he rebut uns comentaris del mateix als quals he contestat i us els faig avinents.

Emili ha dit…

En primer terme vull comentar-li que el invent de les zones blaves a la nostre ciutat va ser idea del partit que moltes vegades usted representa, va ser aquet partit qui va posar les primeres zones blaves al voltan de l’antic hospital, una cosa que no volen entendre.

Durant molt anys d’altres partits que governaven a la nostre ciutat els casos d’amiguisme es conten per centenars, fruit de la meva experiencia de treballar conjuntament i de manera desinteresada amb l’ajuntament.

La meva situació particuar en els dies abans de la creació de sima, portava nou mesos a l’atur degut a la crisi que n’hi ha en el sector téxtil amb poques possibilitats de trobar feina, per la meva edat i la inexperiència en altres tipus de feina, perque tota la meva vida he treballat en aquest sector. Recordar-li també que altres partits que governavens la nostra ciutat hem van oferir feines molt més qualificades per treballar dins de l’ajuntament i sempre m’he negat a realitzar-les, en primer lloc perque tenia feina, i en segon lloc per que es pretenia controlar l’associació de veïns d’una manera poc ortodoxa.

La feina d’agent de zona blava es poc reoneguda, però que tots que treballem per sima, la realitzem amb molta professionalitat, que nomès es veu empanyada per aquests partits que incentiven la crítica fàcil amb pretencions de danyar la imatge de l’actual equip de govern que està causant un malestar generalitzat a tota la ciutat que els primers que rebem les bofetades són els que menys culpa tenen, els agents.

Des de la meva possició, recordar-li que aquesta crítica que comenta aquesta web serà un símil de les que les poden caure a un ajuntament de un altre color polític, en el cas de que no faci feina ben feta, i enegrí les relacions qeu pot tenir aquest ajuntament d’un altre color polític i l’entitat veinal més poderosa de la ciutat, que en el temps que porto en aquesta entitat mai cap govern a tingut la valentia politica en un emfrentament directe amb aquesta entitat.

Emili Garcia

15 / juliol / 2009 21:17

Josep M. Torras Payerol ha dit…

Apreciat Emili,

Primerament et voldria dir que no es res personal, només la constatació d’un fet i no estic intentant matar el missatger.

Tot el que dius sobre la qüestió de les zones blaves es cert, el cas es que primer es va regular amb un rellotge, com ho fan a Masquefa i era gratuït i molt mal vigilat, però ho feia l’Ajuntament directament i no a través de cap Empresa Municipal i perquè quedi ben entès, no sóc contrari a les zones blaves, sinó a la forma de gestionar-les i de fer-ho a traves d’una Empresa Municipal. No n’hi ha cap necessitat i sobre això ja he gastat molta tinta.

En quant a favoritismes, també tens raó n’hi hagut de tots els casos i de tots els colors, veritablement els que manen haurien de tenir molta cura i no la tenen. Però dir això, no justifica que les coses estiguin ben fetes o mal fetes, el que es correcte ho és i el que no, no ho és.

Tinc present que has col•laborat moltes vegades desinteressadament amb l’Ajuntament, en tinc constància, però tu saps tan bé com jo que hi ha fets preferencials i també suposo que tu ets l’últim amb el que m’hauria de posar. Però pensa que intento ser conseqüent i no he faltat en la veritat, ni en el teu cas ni en el dels altres.

Que tu tinguis una necessitat de trobar feina perquè t’has quedat a l’atur, perquè treballaves al Tèxtil et puc dir que de casos com el teu, a la Conca, n’hi ha uns quants centenars i que com tu, tenen tot el dret del mon en desitjar un lloc de treball. Estarem d’acord que l’oportunitat que has tingut tu, pel que tots dos sabem, no la tenen els altres i per una banda és això el que vull dir.

Personalment estic content de que tinguis feina, però hem de ser justos i el que jo dic no és per perjudicar a uns o a altres, sinó simplement dir el que em sembla que està ben fet i mal fet.

El que tu dius, que el que jo dic també ho fan o ho faran els meus, en sóc molt conscient i procuraré ser tot el coherent possible en aquest cas. En aquest blog hi pots trobar també critiques al meu partit i a gent del meu partit. No gaires es veritat, però “haberlas hailas“. Ho faig per higiene democràtica.

Les més de 11.000 firmes presentades a l’Ajuntament, més o menys legals sobre les Zones Blaves, per demanar que facin una consulta popular, no és un producte de certes actuacions, sinó el resultat del malestar de la gent i t’asseguro que d’això jo no en tinc cap culpa, pot ser si la d’ajudar a canalitzar el descontent, però no de provocar-lo. Per cert, no sé que esperen per respondre, ja han passat més de dos mesos i no em crec que siguin tan lents.

En quant a les Empreses Municipals, si vols saber la meva opinió en aquest blog n’hi ha per donar i per vendre, per tant ja no m’escarrasso en descriure’t el que penso sobre elles.

L’ultima part sobre l’associació de veïns més poderosa d’Igualada, no sé el que vols dir, espero que no sigui cap amenaça, perquè a mi a la meva edat ja no em fa por res ni ningú i et prego que no confonguis a l’Emili Garcia amb l’associació, tu no ets l’Associació i per tant, tots els meus respectes per la gent del Barri que ho és, tu inclòs com a President.

Jo només tinc la valentia, de dir el que penso i de posar-hi la cara, la meva no la dels altres. Les meves paraules són meves i només meves, com suposo que tu parles amb les teves i cadascú és responsable de les seves.

Com tu molt bé saps sóc de l’Associació del Barri de les Flors (no tan poderosa com tu dius de la teva, perquè rep molt menys subvencions), he col•laborat amb ells i hi col•laboro actualment, com col•laboraré si un dia m’ho demaneu, amb l’Associació del Barri de Montserrat, o qualsevol altre, “lo cortés no quita lo valiente“.

Per aclarir conceptes, jo no treballo, ni per Convergència, ni sóc la veu de Convergència, ni ho faig per l’Ajuntament, ni he tingut cap càrrec polític, ni de confiança, ni de favor, ni jo ni ningú de la meva família i si que m’ha costat temps i diners ser de CDC, però potser haure de reconsiderar la meva postura en el futur i com tu dius fer el que fa tothom. En tot cas i no es una amenaça, potser em dedicaré a la política directa quan em retiri, perquè així tindré més temps, per aplicar les meves idees.

Emili vull que sàpigues que personalment, sempre que he pogut ajudar a alguna persona l’he ajudada i que si tu em demanessis quelcom i estès al meu abast t’ajudaria, difícilment tinc un no per resposta, però aquí no estem parlant de res personal i no podem barrejar la política amb les coses de menjar, no queda bé, ni es gaire sa.

En quant a les critiques n’hi han de tots colors i no és necessari manar per rebre, ho pots constatar cada dia, de bufetades n’hi ha per tots, a vegades i es una llàstima pels que menys culpa en tenen, com en el teu cas.

El dia que vulguis, ens assentem i en parlem cara a cara del tema i del que surti i tan amics.

Cordialment.

Josep M.

PD: Entre nosaltres. Admiro la teva valentia en contestar, sense altres connotacions.

15 / juliol / 2009 23:22

Josep M. Torras Payerol ha dit…

Emili,

Perdona però com veuràs en la descripció del blog, em considero un animal rumiant i voldria fer unes ultimes consideracions.

Ja que tu mateix has insinuat que alguna vegada se t’havia ofert feina a l’Ajuntament, per altres partits com a manera de controlar poc ortodoxament l’Associació, “favor con favor se paga“. Voldria que m’expliquessis si la situació en la que et trobes ara, no és exactament la mateixa. Perquè que jo sàpiga els de recursos humans de SIMA no existeixen i els que ho fan a dit ja sabem tots dos qui són.

Es mes i et faré una altra reflexió sobre les teves pròpies paraules. No creus que hauries de pensar a deixar de ser President de l’Associació de Veïns, perquè acceptant la feina que has acceptat no la podràs defensar em prou vehemència, degut a que sempre et poden retreure que t’han fet un favor i això com tu ja has insinuat i pots molt bé comprendre la perjudicaria. El que val per uns també val pels altres o no?

La teva postura de buscar i acceptar una feina encara que sigui amb connotacions, l’entenc, és molt humana, però com tu mateix has explicat molt bé, certes feines tenen certes servituds i tu no et només un que passava allà per casualitat i li van donar feina. Oi!

D’altra banda al final, quan parles de l’associació amb un to, que ja et vaig dir ahir que no em va agradar. Que vols dir? Que tu influeixes en el vot de la gent a través de l’associació, perquè sinó, no sé a què venia d’ennegrir les relacions amb l’Associació que representes. Espero que no hauràs oblidat amb el temps, que no es teva, sinó dels associats, però això ja t’ho vaig dir ahir.

Una vegada fetes aquestes últimes reflexions sobre els teus comentaris i no penso tornar-hi, m’agradaria dir-te, el que conec del teu barri:

La vostra associació rep més diners que cap altre, primerament d’ADIGSA, que ja ho feia l’altre partit del que parles quan manaven a la generalitat, uns € 20.000 de fa un temps i ara no sé quant, però ja m’ho diràs tu si vols, l’Ajuntament també us subvenciona directe i generosament, més que a altres associacions de veïns. Parlant d’indirectes teniu un ajut per fer ascensors als habitatges de € 30.000 a l’any i l’Ajuntament paga els desviaments del pressupost.

Electoralment os han promès fer un bulevard al carrer Juan Galtes i un pàrquing soterrat. El bulevard ja veurem quan es farà (no hi ha un duro a caixa) i el pàrquing, si ha de ser de SIMA, prefereixo que no el facin, vist com ho porten.

També i abans de les passades eleccions es van posar tanques i anunciar que s’arranjaria el parc que hi ha al costat del Cementiri i efectivament després es va fer, encara que ara està ja en un estat bastant deplorable, ple de cagades de gos i degut al temporal de vent amb quasi sense cap arbre, espero que ho arrangin aviat.

Si un dia vols parlar de les necessitats i vicissituds del teu barri també en podem parlar i intercanviar idees, treballar per la ciutat en la que vaig néixer, m’agrada, sens fer cap distinció entre un barri o un altre.

El que es faci des de la Casa de la Vila hauria de seguir unes normes que fossin per tots igual, sempre tenint en compte les necessitats reals, les diferencies socials i el principi de solidaritat ben entesa, no confondre amb el d’Entesa.

Cordialment.

Josep M.

16 / juliol / 2009 13:44

Josep M. Torras Payerol ha dit…

“Emili,

No he pogut treure’m del cap, que el teu escrit conté amenaces subtils i no tan subtils i com que no m’agrada aquesta forma d’actuar, he fet més indagacions.

Un veí del teu Barri m’ha explicat que ja fa molts anys que no feu eleccions a la “teva” Associació, en podríem dir d’això controlar l’associació de veïns d’una manera poc ortodoxa?

Perquè clar a vegades el que fem nosaltres, no volem que ho facin els demés i d’aquesta forma de perpetuar-se en un lloc no se’n diu precisament democràcia, per tant entre les noves circumstancies i els motius esmentats, crec que seria molt coherent de la teva part, convocar eleccions al teu Barri i deixar el càrrec a alguna persona elegida democràticament que tingui les mans lliures, per portar l’Associació d’una manera més ortodoxa, en les teves pròpies paraules.

Et faig avinent, que publicaré aquesta conversa com a post al meu blog, per coneixement de tothom.

Cordialment.

Josep M.”

22 / juliol / 2009 21:49

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Criteris de selecció de personal de SIMA. Comentari del Sr. Emili Garcia President de l’Associació de Veïns del Barri de Montserrat i la meva resposta

  1. Miquel Saumell ha dit:

    Em permeto uns comentaris d'un que, com jo, s'ho mira des de fora, és a dir des de fora de l'AA.VV. que dieu, des de fora de CDC, des de fora d'Igualada i des de fora de les vostres comarca i vegueria. El que vull dir és que crec tenir una certa perspectiva per analitzar-ho des de la distància.Al meu entendre presidir una AA.VV. i treballar per l'Ajuntament corresponent a la demarcació de l’associació hauria de ser del tot incompatible. Se suposa que bàsicament una AA.VV. ha de defensar els seus associats veïns en front, bàsicament i precisament, del corresponent ajuntament.No estic dient que sigui il·legal. Només dic que de cara al ciutadà queda lleig. És només un tema d’exigència ètica. I dit això, disculpeu la meva intromissió.

Deixa un comentari