Consulta popular y democracia.


Está claro que para una persona que cree que el ciudadano sólo puede ejercer la democracia cada cuatro años, es muy coherente el considerar una pérdida de tiempo esto de las consultas populares, obviando que unas elecciones plebiscitarias o no, son precisamente eso – una consulta popular -.

Bajo estas premisas, tampoco deberían existir las encuestas, que no dejan de ser – una consulta popular – y bien que hace uso unos y otros cuando les interesa y así las usan como mejor les parece, según les sean o no favorables.

Mirad, cuando unas personas quieren hacer una consulta popular, recoger unas firmas para que se haga un referéndum popular, o quieren expresar su descontento, o su opinión sobre cualquier tema, hacen simplemente un ejercicio democrático, y la democracia, que nadie lo olvide – la memoria es puñetera cuando interesa – emana del pueblo, y no hay nada más democrático y puro – por encima de lo que opinen políticos y jueces – que el pueblo expresando su opinión y reivindicando lo que quiera. Porque, que son los políticos y los jueces, sino servidores de los pueblo!

El solo hecho de querer prohibir el ejercicio sano y democrático, de una consulta popular es un atentado a la convivencia pacífica y algunos se lo deberían hacer mirar.

No es tan relevante el resultado de una consulta, cuando simplemente se trata de conocer la opinión de la gente sobre un determinado tema. Lo es mucho más la oportunidad de poder expresarla – la opinión -.

Todo político o juez, que esté en contra de las consultas populares, por coherencia debería dimitir, ellos son directa o indirectamente el producto de una – consulta popular = elecciones -.

Por tanto somos coherentes con todo o sólo con lo que interesa y si es esto último a dimitir señores, porque han sido elegidos contra sus propios principios.

Se puede ser más absurdo e incoherente?

Josep M. Torras Payerol

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s