Ja n’hi ha prou de comèdia i s’ha acabat el bròquil! La posició de Igualada Comerç ja no és contra el Rec.0 sinó contra la Igualada de tots.


L’altre dia em deia un antic associat de UBIC, que en una reunió es va informar que es feia la carretera nova de IGD a Manresa. I en veure la cara d’alguns, va dir “menys mal així podran venir els manresans a comprar a IGD, perquè deu ser una carretera d’anada i tornada, oi!”

Doncs mira sí. Tothom compra allà on vol o se sent més ben tractat. És comerç privat i el marketing se’l fa cadascú amb la seva manera de tractar la clientela.

Però avui ja no tinc més ganes de argumentar, amb aquells que no tenen més intenció que eliminar l’esdeveniment Rec.0. I se m’han acudit les coses que els d’Igualada Comerç d’ara -anteriorment UBIC – han fet per la seva ciutat (que no per les seves botigues)

Si repassem l’Historia recent de les relacions entre l’Ajuntament – diem-ne època Aymami – veurem que va deixar més de 60 milions de deute i encara hi han desgavells al calaix.

Si estudiem el comportament de l’UBIC, ens adonem del seu posicionament d’absoluta submissió a l’ajuntament a canvi d’esdevenir l’associació més subvencionada d’Igualada.

Tema aparcaments:

Callar davant l’empresa SIMA. En descarrega del president de la UBIC, s’ha de recordar que el gerent de l’Empresa d’aparcaments d’aquella època era el seu nebot. I clar, no ens posarem amb la família, oi!

Resum ràpid:

Construcció aparcament Hospital € 3.500.000 concessió a Proinosa, previsió d’ingressos € 24.000 al mes, real € 2.400! Evidentment es va tancar l’aparcament gratuit al aire lliure davant de l’Hospital.

Com que el negoci era ruïnós es van crear noves places de Zones Blaves. Unes 200, amb 57 als voltants de l’Hospital. El poble es va revoltar i a través d’una ciutadana – Imma Canas – es van presentar 10.750 firmes en contra la decisió de l’Ajuntament. I aquell govern va ignorar-les olímpicament.

Posició de l’UBIC: Creació d’uns carnets Caixa-Ubic, per obtenir descomptes en les Zones Blaves i pàrquings. Com ho anomenem això, sinó anar contra els interessos de la gent d’Igualada, recolzant la nefasta actuació dels aleshores governats a la casa de la vila PSC i PPC!

A més l’empresa SIMA es va empassar € 800.000 per la construcció d’un pàrquing a la plaça de les Tortugues – mai construït – i per acabar-ho d’adobar, ara ha sortit un altre desgavell de uns € 500.000 per la  expropiació d’una casa per fer-hi un altra pàrquing soterrat, mai realitzat.

Com que tots sabeu sumar i restar, podem arribar a la conclusió de que l’UBIC, va recolzar per activa i per passiva a l’empresa SIMA (temes familiars apart).

A més l’anterior Ajuntament va donar permís a un nou pàrquing (el de la plaça de la Creu) que ha arruïnat a tots els comerços del voltant, havent-hi places de superfície suficients – més que les soterrades-  i afavorint una empresa particular.

Posició de l’UBIC: Absolutament nul·la! No sap no contesta!

Les Zones Blanques són la acció del Ajuntament actual, per pal·liar aquelles actuacions, a més de suportar tots els desgavell del govern anterior, recolzat sempre pel seu escuder UBIC.

Tema POUM:

Que va estar a punt d’arruïnar a molta gent d’Igualada i destrossar un dels seus barris més emblemàtics  i que va trobar l’oposició de tota la societat civil. Fins i tot va fer canviar la intenció de vot inicial al inefable Pere Calbó PPC, col·laborador necessari en tants altres desgavells de l’anterior Govern.

Doncs be aquest desgavell va costar a Igualada € 400.000 tirats a la brossa a mes dels diners que es van gastar els particulars per rebatre’l.

Posicionament jmt: Llegiu si us plau l’apartat Comerç

Posicionament dels amics del Rec: Al·legacions amics del Rec i Noticia a l’Anoiadiari

Posicionament, Fagepi, la Cambra, la Unió Empresarial i els Constructors Igualada: Noticia a l’Anoia diari

Posició de l’UBIC: Absolutament nul·la! No sap no contesta!

World Trade Center:

Un mega projecte de il·luminats en el qual apart d’un hotel de 1.000 habitacions hi anaven uns 400 locals comercials! Cost final uns € 3.000.000, entre pagar el projecte i anul·lar el contracte amb WTB “sine die”. Resultat el WTCI no existeix i devem els diners.

Posicionament jmt: WTC Igualada – S’han begut l’enteniment o estem tots sonats?

Posicionament de la UBIC: En particular pels 400 locals comercials – diuen que Igualada, a dia d’avui, en té 650 – penseu en l’afectació d’aquests locals nous. La seva opinió, ni se sap ni consta.

Si mirem en global sembla que van ser còmplices per activa o per passiva en un greu malbaratament i sense profunditzar en altres temes, fent un cap mas, van estar d’acord en desgavells pel valor de  € 8/9.000.000 tirats a la brossa i que devem tots els Igualadins,

Tinc més històries a l’hemeroteca del que realment preocupa a Igualada Comerç-UBIC, que afecta el conjunt d’Igualada.

Per això arribo a la conclusió que la gent que dirigeix aquesta associació només es preocupa del seu melic i no pel bé dels comerciants.

Qui vagi contra Igualada en general, no mereix cap subvenció ni ajuda. Que tothom s’espavili per sí mateix i deixi de donar la culpa dels seus mals als altres.

Per cert, en Pere Rodrigo, en la seva desaforada fugida endavant ha publicat una carta oberta als seus antics companys d’ERC, a qui deixa com un drap brut amb els seus despropòsits, entre altres perles que també penso rebatre.

Diu:“El Rec.0 endemés destorba l’activitat industrial de la Zona. Ves per on, ara es preocupa pels industrials. Doncs mira, si primer hagués preguntat als industrials – jo en conec més de deu – no en hi ha gaire més, – que estan encantats amb l’esdeveniment – no hauria fet el ridícul que ha fet.

El Rec.0 ha revaluat el barri del Rec, a més de donar un valor a edificis. Molts d’ells han llogat o els han deixat, sense cap cost, per tal de col·laborar amb l´esdeveniment.

No es pot assegurar que tot el que venen a les botigues d’Igualada es queda a Igualada. Es de suposar que el material de les botigues es compra y després el revèn. No es fabrica ni crea res, ja que només es comercialitza. I si no es deixen de pagar els proveïdors, aquest diner se’n va. Igual que en qualsevol altre oferta comercial.

Molts dels del Rec.0 venen els seus propis productes i es lògic que es quedin el seu guany, igual que el dels subministradors de les botigues d’Igualada. On veu la diferencia?

Seria més constructiu deixar la demagògia. No és mai bona ni per fer política i molt menys en el món real.

Conclusió:

Els d’Igualada Comerç, no miren pel bé de la Igualada de tots, sinó per un proteccionisme fora de lloc.

No es pot discutir, ni raonar amb qui vol la mort del interlocutor.

No es poden posar tanques al camp, perquè la gent només compri als comerços d’Igualada.

No es pot obligar a la gent a entrar a les botigues de Igualada Comerç, ni la de fora, ni la d’aquí.

No es pot demanar sempre ajuda, quan l’únic que fan és pensar en si mateixos.

No es pot subvencionar, perquè aleshores es perden les idees i volen que els demés els hi solucionin els seus problemes.

Comerç és comerç i competència és competència i que cadascú s’espavili.

Etc…

Discutirem si voleu amb arguments, números i hemeroteca. És el que fa la gent civilitzada.

Que tingueu un bon dia.

Josep M. Torras Payerol

PD: Quan parlo de Ubic o Igualada Comerç amb refereixo als seus dirigents, en cap cas a les botigues representades!

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Ja n’hi ha prou de comèdia i s’ha acabat el bròquil! La posició de Igualada Comerç ja no és contra el Rec.0 sinó contra la Igualada de tots.

  1. josepmtorras ha dit:

    Algú també em recorda la posició o oposició amagada de l’UBIC, en el tema de l’Oulet téxtil a la Avinguda Catalunya o a l’antiga fábrica de Martí Enrich, amb les connotacions de l’Oulet de Can Roca i requalificacions de terreny de parents. En fi com que això no sembla haber costat diners a l’Ajuntament o deixem per un altre dia.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s