Estadístiques del CAT salut. Una manera de malbaratar els diners que no tenim.


Com molts de vosaltres ja sabeu, des de fa un temps faig diàlisis i aquesta l’he fet en dos centres un de Reus i l’Hospital d’Igualada, de fet el de Reus és privat, crec que d’uns alemanys i el d’Igualada públic, un dia us explicaré les diferències entre l’un i l’altre, però avui no toca.

Només dir que estic encantat amb el de l’Hospital d’Igualada i amb el seu magnífic personal d’infermeria, per la seva dedicació, tracte, paciència i empatia amb tots els malats, tinguin el caràcter que tinguin, els saben tractar de meravella i amb tota la professionalitat d’aquest món.

Però el fet que vull explicar avui, és el d’una enquesta que van intentar fer-me des del CAT salut i que és el motiu del meu escrit.

Doncs bé anem al tema.

Resulta que l’altre dia em truquen del CAT salut demanant-me si anava a diàlisi i que em volien fer una enquesta. Que si privada, que si ho gravem però no farem servir personalment, que només és per generalitzar els resultats, etc. Accedeixo de mala gana, puix que no m’agraden fer enquestes, però penso que pot ser útil per millorar el servei.

L’entrevistador era jove i bastant amable.

Primera pregunta és si faig diàlisi i on la faig, de fet li contesto que ho he fet en dos llocs i que li podria explicar el que veig millorable en qualsevol dels dos centres. Em diu que només ho pot fer amb un i que em cenyeixi a les preguntes. De fet em diu que haig de respondre de la següent manera: Molt satisfet, satisfet, bé, poc satisfet o gens satisfet, o quelcom semblant.

Hagués preferit per guanyar temps una nota de l’1 al 5, però es veu que no va així.

D’entrada les respostes del qüestionari s’assemblen molt que les que em fan quan porto el cotxe a arreglar i em truquen des de WW, per veure com m’ha semblat. Pesats!

La primera pregunta es refereix al transport fins al centre, amb les ambulàncies de la privatització del servei. Li responc que de les ambulàncies en tinc un mal record de quan en vaig anar a fer el catèter a Sabadell (4 hores d’espera i una ambulància amb mal funcionament de l’aire condicionat, 40° a l’exterior). Em diu que em limiti a contestar les respostes preprogramades. Li dic que faig servir el meu propi transport, perquè després de l’experiència ja no me’n refio. Queda una mica sorprès, però seguim.

Em pregunta com trobo la sala d’espera de la diàlisi, li dic si és que una sala d’espera ha de tenir quelcom d’especial, em diu que si us plau, li respongui amb alguna de les respostes explicitades. Li dic que no sé exactament que dir, que hi posi que està bé. O sigui normal.

Em pregunta que em sembla el personal sanitari que m’atén. Jo li pregunto a qui es refereix als metxes o les infermeres, em diu que en general, jo li dic que no sé què respondre en general, que bé, que depèn,…… em diu que li doni la resposta programada, ho faig dient que estic satisfet.

Em pregunta que respongui, sobre el menjar que ens donen (un entrepà i aigua), li dic que ha de tenir d’especial el menjar que ens donen, que no sé què vol que li digui. Tres estrelles Michelin no és, però és menjable. Una mica de nervis i em diu que a veure perquè no responc amb les respostes programades. Li dic que ho trobo bé.

Em pregunta si m’ha informat sobre la dieta que he de seguir perquè faig diàlisi, els hi dic que en general si i que jo m’he informat de banda. Bastant nerviós em diu que em limiti a contestar una de les cinc opcions. Dic que bé.

Em pregunta a veure si m’han informat bé del manteniment del catèter, li dic que quin manteniment se suposa que haig de fer, que el tapen quan acabo la diàlisi i que em van dir que no el mullés, però que no entenc a quin manteniment es refereix, el xicot ja molt nerviós em diu que no entén perquè no puc respondre amb una de les respostes preprogramades jo li dic, que perquè no crec que les preguntes siguin les adequades per poder després millorar un servei.

Em diu que no dec veure la importància de fer aquest qüestionari o de la seva necessitat, li dic que han sigut ells els que hi deuen tenir interès, doncs són ells els que m’han trucat.

Em respon que com no m’interessa, em penjarà i el farà amb altres persones que si els interessa fer-lo. Bona tarda, bona tarda i passiu bé.

Fins aquí el qüestionari frustrat, la veritat que no entenc en què pot millorar el servei un qüestionari tan genèric, simplement es deu fer servir perquè el polític de torn posi una nota al servei i al centre i ho publiqui o ho faci públic per altres mitjans, sense cap intenció de millorar-lo o simplement per fer propaganda política, acompanyada de xifres per fer veure que es preocupen pel servei.

No sé si l’enquesta pretén que les cadires de la sala d’espera siguin butaques encoixinades, que els entrepans els faci un cuiner de moda o si els del personal sanitari, siguin tots iguals, que per les dietes i el manteniment dels catèters es publiqui un llibre o simplement volen posar nota com si fos un restaurant a Internet.

De fet l’única queixa que és generalitzada, és la del servei d’ambulàncies, que és una concessió privada, en la que el benefici dels socis es tradueix en un empitjorament del servei.

La veritat és que si a mi m’haguessin preguntat el que pensava, que es podia millorar o optimitzar del servei de diàlisi i/o quins avantatges o inconvenients hi trobava entre aquest i el privat de Reus, potser els hi hauria fet algunes indicacions útils.

El qüestionari m’ha semblat d’una inutilitat total, solament per satisfer a algun cap polític i a l’empresa que fa les enquestes, perquè les deu cobrar oi? En detriment d’altres usos més útils d’aquests diners en temps de retallades.

Però segur que n’hi ha que tenen altres prioritats abans de les essencials o simplement no tenen clares les prioritats, per desconeixement o per manca d’intel·ligència i es preocupen més per la forma, que pel fons.

Per cert i en descarrega del jove que va intentar fer el qüestionari amb mi, li dono les meves excuses, ja sé que ell només feia la seva feina i no en te cap culpa.

Que ho enquesteu bé i fins a un altre.

Josep M. Torras Payerol

Anuncis

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Estadístiques del CAT salut. Una manera de malbaratar els diners que no tenim.

  1. Miquel ha dit:

    Caram, si el sistema públic fa un qüestionari per avaluar el servei que presta i no caure en la desidia per avaluarla realitat i, se suposa aplicar millores, i les preguntes a vostè senyor tècnic expert del tema, no li semblen bé , és una pèrdua de diners de temps. Olé vostè senyor meu.

    • josepmtorras ha dit:

      Caram Miquel,
      Sembla que no t’has llegit el meu escrit argumentat i generalitzes talment com el questionati.
      Pero anem per parts.
      Es de suposar que el qüestionari no el fa el CAP salut mateix, sinó una empresa externa especialitzada, perquè que jo sàpiga CAP salut es dedica a altres temes, doncs bé aquest qüestionari com deia en el escrit no de ser gratuït i el estudi del mateix es deu tenir que pagar.
      En els temps que corren de retallades, que creus que es més important, fer un qüestionari o amb els mateixos diners reforçar algun servei? Perquè la veritat es que el funcionament depèn del personal de infermeria i no dels que fan qüestionaris i tots dos cobren. Si hi han plantes tancades i manques de personal sanitari que fan que la sanitat no funciona com hauria de funcionar, en que hem de dedicar els diners o es que en sobren?
      D’altra banda un qüestionari tan genèric, sense cap apreciació que pugui sortir del enquestat, dona com a resultat una generalització que no explicita res en particular, només en termes generals i sobre detalls de forma, sense entrar gens en el fons.
      Quines millores vols que apliquin amb el temari del qüestionari? Com deia en el escrit, pot ser encoxinerán les cadires de la sala d’espera i ens hi posaran tele i música al gust de cadascú? Com poden saber a través del qüestionari si el personal sanitari actua adecuadament, si el qüestionat no en te ni idea de protocols o de que es adequat. Per menjar, que se suposa que han de donar? Ho han de fer a la carta? En quant a les explicacions i manteniment de catèters, que han de fer? Publicar un llibre?
      De fet i quan el temps i els diners ho permetin, es podria dissenyar un qüestionari menys genèric i a la vegada auditar el servei si es que hi han queixes, però ara que no hi han diners per res, tu creus que s’han de gastar en estaditiques externalitzades?
      Jo no soc ni tècnic ni expert en el tema, però gracies a Deu tinc sentit comú i reflexiono força sobre les coses i no les accepto tal qual venen sense questionarles.
      Si tu ets dels que ho acepten tot fil per randa, doncs ole tu.
      Cordialment.
      Josep M.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s