El corredor ferroviari mediterrani i altres vies parasitades


Sempre que sento parlar sobre un tema especial com aquest, em pregunto el perquè des dels poders fàctics de Catalunya no s’ha fet una pressió més forta, que si s’ha emprat per mantenir certes concessions administratives per part d’aquests i quan parlo d’aquests, parlo de Caixabanc i la inefable Fundació “sense ànim de lucre” de la Caixa, propietària de les concessions administratives i dels valors industrials, abans monopolis de l’Estat, a través de Criteria.

Ja hem vist d’una banda el poder que té la Caixa sobre Foment, amb l’endarreriment obres absolutament necessàries per a la circulació viaria de Catalunya en ares de poder ser bonificats per pèrdua de trànsit a les “seves” autopistes concesionades, cosa que fa que sigui més barat no fer l’autovia, que pagar les indemnitzacions, a més d’haver-la de fer, menstenint dels morts i ferits, dels danys materials, del cost que suposa tot plegat a les asseguradores i als serveis públics, sanitat, bombers i altres.

Parlo dels desdoblaments a autovia de les carreteres nacionals de Tarragona i de Girona, que ja han sigut la causa de molts accidents amb morts i ferits com a danys col·laterals i motiu de moltes protestes mai resoltes pels polítics de partits finançats per la “sense ànim de lucre” i evidentment tampoc per Fomento.

Però la Caixa només mira per això, per “la caixa”.

El fet és que si es fessin aquests desdoblaments, les seves concessions administratives tindrien menys ingressos, com ja va passar amb l’autovia a Lleida, que va tardar 20 anys a ser una realitat i va causar 200 morts sense comptar els ferits, a 10 per any.

Per la Caixa l’obertura d’aquesta autovia va suposar una pèrdua del 4% dels seus ingressos, que si considerem que els van tenir durant 20 anys, entendreu que no tinguessin en compte els “danys col·laterals”!

Per tant i fent una extrapolació de la teoria, hem de dir que a la Caixa no li interessa el corredor Mediterrani.

Per què?

Doncs molt senzill, un tren de mercaderies pot portar una infinitat de contenidors, que equivalen a molts camions i aleshores la manca d’aquests, ja que els trens amb els contenidors, evidentment no passen per l’autopista de pagament i no consumeixen gasoil, faria que la disminució del volum de transport per carretera fos enorme a Catalunya i a França on també hi tenen interessos i les pèrdues o no ingressos, per dues empreses de la Fundació La Caixa participades per Criteria, Abertis i Repsol, els hi suposarien una gran disminució dels seus beneficis.

És per això que dic que no he vist mai a la Caixa recolzar el corredor Mediterrani i evidentment els seus amics, els caps de Foment, als que els hi correspondran menjadores dites portes giratòries, quan pleguin, ja els hi va bé i no mouran un dit per aquest factor, els de Madrid en tenen la culpa, però l’enemic també el tenim a casa.

Per veure la importància a petita escala del que suposaria el corredor Mediterrani, només un simple exemple d’un ram que conec molt bé. Portar un contenidor de pells, de Noruega a Barcelona costa els voltants de € 3.000, el mateix contenidor portat als competidors del Nord d’Itàlia per tren, costa uns € 600, si extrapolem aquestes dades a tota la indústria, l’estalvi és immens i també a efectes de costos industrials, competitivitat, riscos per carretera i de medi ambient entre altres.

És evident que les grans empreses instal·lades prop del corredor Mediterrani, tindrien unes avantatges molt competitives quant a la logística i a les facilitats derivades, que faria que fos més interessant com a destí d’inversions industrials, amb el corresponent augment dels llocs de treball qualificats que això suposaria, i de generació de riquesa, a part de la facilitat de comunicació portuària amb el transit de contenidors, del món cap al Mediterrani i d’aquest cap Europa i el món.

Però tot això senyors, no interessa a unes ments curtes de mires, que només volen el seu benefici a curt termini, parasitant els corredors de transport amb concessions que ja fa anys que estan totalment amortitzades (unes quantes vegades) i impedint-ne de noves que no siguin controlades per ells.

Sense parlar d’uns partits polítics i uns mitjans que són dependents d’aquesta gent “tan caritativa”, que els finança a “sine die”, sense interès o amb un interès molt baix i que mai salden el deute, cosa que també ho fan amb els mitjans, amb la propaganda diària de les empreses i fundacions del seu grup, per tenir sempre la paella pel mànec, perquè uns els hi permetin, i perquè no escampin els seus tripijocs, els altres.

Evidentment el cost d’aquesta manera tan mafiosa d’actuar, el paguem entre tots. “Tu ets l’estrella”!

De tot això se’n deu dir obra social! I de tu, l’estrellat!

Anuncis

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s