Gestions davant la síndica respecte les Zones Blaves i el carril bici al Polígon.


Com que crec que tinc el deure d’informar a tota gent que es va pendre la molèstia de signar per que l’Ajuntament es fes enrere en la col·locació de les Zones Blaves en certs llocs d’Igualada, entre ells i primordialment als voltants del Hospital, us faig avinent els següents pasos efectuats.

En la presentació de firmes Expedient d’entrada a l’Ajuntament 5272 dia 19-03-09, es demanar que es fes una consulta popular sobre la idoneïtat de les mateixes. En veure que passaven els mesos i no hi havia resposta oficial, apart de les fanfarroneries públiques del Sr. Riba dient que les havien contat i només ni havien 4.600 de válidas (sic). Vam recórrer a la síndica amb l’esperança de rebre i poder donar una resposta als molts signants. La sorpresa nostra va ser quan la síndica ens va dir verbalment, desprès d’un mes que el secretari de l’Ajuntament li havia informat que les firmes sol·licitant una consulta popular no eren vàlides, per no haver sigut signades davant d’un notari o quelcom semblant!? Li vam dir que no enteníem que s’haguessin contat les firmes i que no ens haguessin donat resposta en tot aquest temps, que si les persones signants mereixien aquest tracte de menyspreu per part de l’Ajuntament i que si aquesta era la manera correcta d’actuar davant un moviment popular tant important. Després li vam demanar si es podia obtindre del contracte entre l’Ajuntament i SIMA per les Zones Blaves i posteriorment hi va haver un intercanvi mes o menys esperpèntic entre la sindica i jo, sobre les meves opinions en els temes de les Zones Blaves i el carril bici del poligon.

Adjunto els emails posteriors a aquest intercanvi, per més informació:

Imma Canas i Josep M. Torras: Estatus SIMA i Reglament de zones blaves i aparcaments públics

01 dec.

AJ102. Sindicatura

Benvolguts

En primer lloc us vull demanar disculpes pel que pot semblar un retard en respondre-us. Per una banda, he hagut de demanar informació jurídica i, per altra, problemes amb la informàtica que s’han afegit al fet que la Sindicatura només té l’oficina oberta un dia i mig a la setmana.

En relació al que em vàreu demanar sobre la possibilitat de disposar dels estatuts de l’empresa SIMA,SL, que gestiona les zones blaves, aparcaments públics i la grua municipal, així com el Reglament corresponent, us comunico que:

1.- El ciutadà té dret a demar-ho.

2.- Se li donaria, atès que son públics per haver estat publicats al BOP

3.- Pot demar-ho per escrit o verbalment si vol una fotocopia en paper o autenticada. En aquests casos haurà d’abonar la taxa corresponent

4.- No obstant, ho pot demanar per correu electrònic i se’l enviarà també per correu eelectrònic. En aquest cas, no hi ha cap taxa. El correu al que es pot demanar es a membrados@aj-igualada.net

5.- Només les fotocopies autenticades tenen ple valor jurídic.

Així doncs, si encara hi esteu interessats, aquesta és la forma de fer-ho.

Cordialment.

Assumpta Sagristà Rodó

Síndica de Greuges d’Igualada

Resposta:

Josep M. Torras per a AJ102.Sindicat.

Benvolguda,

Gracies pel seu email sobre els estatuts de SIMA, però la nostra demanda no era pels estatuts sinó pel contracte entre SIMA i l’Ajuntament en quant a la cessió de la gestió de les Zones Blaves. No és el mateix que les gestioni l’Ajuntament (una taxa) que hi hagi una cessió de gestió, la qual implica que els tiquets de les zones blaves, que per cert segueixen sent alegals, continguin un IVA i que l’empresa hagi de retornar a l’Ajuntament els seus imports, cobrant només per la gestió, no quedant-se el import del principal del tiquet.

Vostè ens va indicar que els tiquets de la zona blava, ja s’havien canviat. No és cert, segueixen sent els mateixos, amb l’anagrama de l’Ajuntament i el de l’empresa SIMA, sense cap NIF i indicant IVA inclòs, lo que implica que hi ha d’haver un NIF, que no apareix per enlloc.

Si li fos d’utilitat li envio una fotocopia d’un d’Igualada del mes passat i d’un de Reus, que apart de ser més barat € 0,96 per hora i € 1,80 per dues hores, si inclou el NIF de l’empresa que el gestiona.

Molt cordialment.

Josep M.

Resposta de la síndica sobre les Zones Blaves:

AJ102.Sindicatura per a mi

1 / des.

Benvolgut,

És possible que no ens hàgim entès bé pel que fa al contracte o estatuts de l’empresa pública Sima en relació amb l’Ajuntament d’Igualada. En qualsevol cas, tant si es tracta d’una cosa o d’una altra, la forma d’aconseguir la documentació que vulgui és la que li he exposat al meu correu de baix.

Pel que fa a la seva observació sobre les deficències del tiquet, avui mateix ho he comunicat als serveis jurídics de l’Ajuntament per tal que ho estudiïn i actuïn en conseqüència. Donem-los temps.

Cordialment.

Assumpta Sagristà Rodó

Síndica de Greuges d’Igualada

Resposta de la síndica sobre el carril bici:

AJ102.Sindicatura per a mi

01 dec.

Benvolgut,

En relació a les observacions sobre el carril bici del Polígon que em vàreu fer, ho he estat comentant amb la regidoria de Medi Ambient que m’ha informat:

Pel que fa al comentari de la perillositat d’aquest carril bici, indica assenyadament la regidora, que tant els que van en bici, com els que van a peu, i també els que surten dels guals als quals es refereix el ciutadà, han d’anar amb compte. Si anem en bicicleta pel carrer igual: trobem guals, vianants, cotxes…

Pel que fa als enllaços, la transformació que està experimentant actualment la zona, que es troba en obres i a la qual hi són planificades zones de bicicleta, ho contesta per si sol. D’aquest tema, indica la regidora de Medi ambient, que n’ha parlat amb l’entitat Ciclistes Urbans d’Igualada i comparteixen la seva opinió: cal anar sempre amb compte i ser conscients de la nostra fragilitat.

De totes maneres dir-vos també que l’Ajuntament disposa d’un pla estratègic de la xarxa de carrils bici de la ciutat d’Igualada i la seva integració dins la xarxa regional, amb diferents tipologies de vies i també amb fases diferents d’implantació, algunes de les quals ja s’han començat a executar, com és exactament la que fa referència a tota la zona nord de la ciutat i que inclou les vies del polígon que han motivat la vostra consulta.

Espero que la informació hagi estat del vostre interès. Així, dono per tancat l’expedient.

Ben atentament.

Assumpta Sagristà Rodó

Síndica de Greuges d’Igualada

Resposta:

Josep M. Torras per a AJ102.Sindicat.

mostra els detalls 1 / des.

Benvolguda,

Gracies pel seu email sobre el carril bici, no estic d’acord en les que vostè en diu, assenyades respostes de la regidora.

Per començar no és el mateix una bicicleta que un vianant, hi ha una diferencia substancial de velocitat i per tant de temps de reacció i les bicicletes no passen per sobre les aceres per davant de guals, sense visibilitat de cap mena (al menys fins ara), com passa al carril bici del polígon. La distancia entre la línia del carril bici i la pared es de aproximadament mig metre i no hi ha manera material que cap vehicle que pugui veure el ciclista i aquest no va precisament a velocitat de vianant.

En la ciutat en els guals hi ha la distancia de tota l’amplada d’una acera per poder veure les bicicletes que podrien circular per un hipotètic carril bici, per tant hi ha un marge de seguretat i de temps, cosa que no passa en aquest carril bici, endemés el transit d’entrada i sortida en un polígon industrial es infinitament superior al que hi pot haver en un gual de dins la ciutat, per tant les comparacions que fa la regidora, no em semblen assenyades de cap de les maneres.

Jo no espero una resposta política sobre aquest tema, sinó, evitar amb el meu advertiment alguna desgracia futura, que si es pren la molèstia com he fet jo de preguntar a les empreses afectades (SERVISIMO, per exemple), per aquest carril bici li indicaran que tard o d’hora hi haurà un accident greu del que ens en penedirem tots plegats.

De totes maneres si vostè ja queda satisfeta per l’explicació de la regidora, jo conservo la seva resposta i la de la regidora i en el futur i no vull ser malventurós, les tornarem a posar sobre la taula.

Les possibilitats de que hi hagi un accident greu (ja en n’hi hagut un a la sortida del rentador de cotxes, amb trencament de clavícula), sobre tot si augmenta el volum de bicicletes que hi circulin, absolutament mínim avui dia, les possibilitats son bastant elevades i l’Ajuntament te l’obligació de procurar pels ciutadans evitant riscos innecessaris i no fer carrils bicis en segons quins llocs o per raons tan poc subtils com el evitar el aparcament a les voreres de servei dels edificis, de manera d’intentar obligar que els vehicles vagin al pàrquing de l’Hospital, que pel que es veu, costa molt d’omplir.

Li envio unes fotografies que vaig fer d’aquest carril bici. Algunes al estiu i en diumenge, cap bicicleta i cap cotxe i algunes altres que vaig fer en un dia feiner, vostè mateixa jutgi.

Molt cordialment.

Josep M.

PD: Enllaços a les fotografies:

http://picasaweb.google.es/josepm.torras/CarrilBiciPoligonIgualada#

http://picasaweb.google.com/josepm.torras/PoligonCarrilBiciIAltres?authkey=Gv1sRgCK2T2ozK7efI3QE#

Resposta Síndica sobre el carril bici:

AJ102.Sindicatura per a mi

mostra els detalls 2 / des.

Benvolgut,

La decisió de construir carrils bici al Polígon Industrial no ha estat presa de forma il·legal. És una decisió de govern, que pot agradar més o menys o gens i, en aquest sentit, aquesta Sindicatura local no té elements per demanar la seva retirada. Per tant, aquí sí que la resposta seria política.

De totes formes, he fet arribar a la regidora de Medi Ambient el seu correu electrònic amb totes les seves observacions a fi que des d’allí estudiïn si són viables. Així doncs, el convido ara a dirigir-se directament al Servei de Medi Ambient on li podran donar més informació i l’atendran en conseqüència.

Cordialment.

Assumpta Sagristà Rodó

Síndica de Greuges d’Igualada

Resposta meva final als dos temes:

Josep M. Torras per a AJ102.Sindicat.

mostra els detalls 2 / des.

Benvolguda,

Per no fer-li perdre més el seu temps ni el meu, li sintetitzo les dues respostes per email.

Zones Blaves i relació amb l’Ajuntament:

Vostè em demana paciència i jo li responc que l’Ajuntament després de més de vuit mesos no s’ha dignat a donar una resposta directa sobre les zones blaves, l’única que hem rebut ha sigut a través de vostè i les firmes es van presentar al registre de l’Ajuntament i no a la sindicatura. Vostè ha complert ells no. Per tant de paciència em sembla que ja n’hem tingut molta, no amb vostè i sinó amb ells.

Si vostè creu que aquesta es la manera que l’Ajuntament ha d’actuar envers als ciutadans, com diu vostè tanquem el tema. Sento molt haver pensat que vostè hi podia fer quelcom, reconec que m’he equivocat.

De relacionar-me amb l’Ajuntament, veritablement ja ho se fer tot sol, però això ja ho sabia abans de venir a parlar amb vostè. Com ja li he dit encara estem esperant la resposta sobre les firmes i per això ens vam dirigir a vostè.

Carril bici:

Ningú ha parlat d’il·legal sinó de perillós i tampoc he parlat de gustos, però si a vostè ja li està be a mi també. Si hi ha un accident greu (Deu vulgui que no), perquè les condicions de seguretat d’aquest carril bici no són ni de lluny les més adients, com ja li he indicat en el meu email i podia apreciar en les fotografies adjuntes, posaré les seves respostes sobre la taula. Pel que vostè diu, la regidora també n’està assabentada, per tant donem per suposat que saben el que es fan. Aquí li asseguro que no parlem de decisions polítiques, sinó de responsabilitat ciutadana, civil i de sentit comú. Si hi ha quelcom que odio en aquesta vida, és tenir raó, quan faig advertiments raonats, perquè aleshores ja no hi ha remei, i li asseguro que sé del que parlo.

En quant la seva indicació de que em dirigeixi a la regidora, li responc el mateix que en el tema anterior, sobren les seves recomanacions.

El cas és que en tot plegat, he quedat una mica confós en el que pot fer i quina es la utilitat de la sindicatura, si només transmet les paraules dels regidors o si té criteri per si mateixa.

Clar que per això, no hauria ni de tenir la seu social, ni estar en els pressuposts de l’Ajuntament, doncs aquests detalls fan que encara que si posi molta bona voluntat, sigui difícil no fer cooperativisme. En fi, que hi farem “nobody is perfect”.

Jo dono per tancat el tema, ja no la molestaré més en el futur amb les meves sol·licituds, tal vegada esperava massa de la sindicatura, o perquè no! Sóc jo el que estic equivocat en totes les meves apreciacions. Si ho creu així, li demano humilment perdó.

Agraït per les estones que m’ha dedicat.

Cordialment.

Josep M. Torras i Payerol

Que cadascú, en extregui les pròpies conclusions, el meu deure i el de la Imma ja està més que complert, algú m’ha dit que hauria de portar les queixes al Sindic de greuges de Catalunya, però que voleu que os digui, tinc una mica perduda l’esperança que algú en un lloc oficial i anomenat per els polítics pugui defensar el poble, per tant deixo que el poble es defensi per si mateix i en les pròximes eleccions decideixi si vol que gent d’aquesta mena segueixi manant o vol una altre cosa i aquí si que no cal que aconselli res, que cada pal aguanti la seva espelma.

Gracies a tots els que vareu firmar i si voleu fer quelcom tant la Imma com jo quedem, a la vostra disposició.

Cordialment.

Josep M. Torras Payerol

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

18 respostes a Gestions davant la síndica respecte les Zones Blaves i el carril bici al Polígon.

  1. Anonymous ha dit:

    Hola company, tu ja pots dir i cridar amb tota la rao del mon, pero ara ja en tenim un altre de carril bici,amb els mateixos perills. Carrer Alemanya. Tu ves fent fotos que jo tambe les faig, algun dia hi haura un accident i veurem que passa.De moment nomes hi hagut un accident i algun que altre ensurt, apart d'alguna discusio de que te la preferencia o si per entrar en un garatge s'han d'esperar a la calçada. En fi noi es el que hi ha i espero que no per massa temps

  2. Ciutadà ha dit:

    bé, un altre exemple de que la vox populi no existeix, bé, si que existeix, però és efímera. Trobo molt trist tot aquest tema, en que en una democràcia, se'ns pixin a la cara de qualsevol manera. Valoro molt el teu esforç, però també el trobo efímer, els hi importa molt poc la ciutadania mentre vagin pagant els seus impostos, i aquí bé lo bo, si no volem que ens fotin aquestes cleques amb les zones blaves, les multes de la guàrdia urbana, i molts "papadinerus" més, actuem tots amb més seny, no se'ls hi pot donar un duru! Trobo molt fort això de la zona blava, ningú hi votava a favor, hi que tenim a tot el passeig? zona blava. molt maco. En fi, jo no hi deixi un cèntim allà, si tots prescindissiu del cotxe per anar a fer els encàrrecs, se'ls hi acaba el "xollo".Salut i Esperança 😉

  3. Gracies pels vostres comentaris, la veritat es que no es molt reconfortant veure com ens tracten els que manen, sembla que només existim els tres mesos abans de les eleccions i aleshores com jo dic, “qui dia passa quatre anys empeny” i deixem d'existir l'endemà mateix. Això si al primer ple de l'Ajuntament s'estipulen els seus propis sous (genial), els dels càrrecs de confiança i dels de la corda de les empreses Municipals i a partir d'aquí a enfotren-se del poble i xumar i riure durant quatre anys. Les promeses i altres demagògies se les emporta al vent i ells a la seva, democràcia pel poble, per al poble, però sense el poble. I aquest que no emprenyi més durant ela legislatura. Trist, lamentable, tercermundista i tots els apel·latius que sos acudeixin.

  4. Anonymous ha dit:

    Muchas gracias Josep M.!!! de verdad, que hayas tenido la paciencia para intentar arreglar una de las cosas q hace mal nuestro ayutamiento de Igualada!!!!Y me voy en la obligacion como vecina en solidarizarme con tu buena fe!! Gracias de verdad!!!En lo que a mi me afecta, evidentemente que si no puedo aparcar el coche en zonas donde no haya zona azul!! me doy la media vuelta y me voy a otro sitio a comprar!!! Lo siento por todos los que tengais negocios pero tiendas hay en todos los sitios.Josep de verdad muchas gracias.

  5. A anònimo,Que nadie olvide que la iniciativa de las firmas i la mayor parte del trabajo, lo hizo Imma, la del bar Parquing 2, yo la he ayudado, como mucha otra gente por dos cuestiones.Primero porque es una amiga desde hace muchos años i la segunda porque creo que hay gente, de los que gobiernan el Ayuntamiento que no actúan de buena fe, sino con mucha hipocresía, también creo que entre ellos hay honrosas excepciones.Asimismo debo hacer constar que yo no soy un detractor de las Zonas Azules como tales, sino de la forma de gestionarlas por parte del Ayuntamiento, por que han dejado de ser un servicio al ciudadano, a ser un instrumento de recaudación para amortiguar el fracaso económico que esta suponiendo la empresa pública SIMA, que puede llegar a tener unas pérdidas anuales de unos € 300.000, por haber intentando ejercer de empresarios, sin ninguna preparación ni responsabilidad, con el el dinero de todos.

  6. Jordi Ferrer ha dit:

    Per les respostes de la sindica de greuges, em sembla que dona mes prioritat a cobrir les actuacions de l'ajuntament enlloc de canalitzar les queixes dels ciutadans. Si això es un fet habitual, seria millor no tenir sindica.

  7. Jordi,No ho podries haver-ho definit ni millor ni més senzill, clar que jo no sé com actua en altres casos, a lo millor menys complexes i amb menys connotacions que aquest. Ella ens va dir el primer dia que si tingués la sensació de que no són d'utilitat els seus serveis, es quedava a casa i punt. En el cas que ens ocupa, pot ser era el millor que podia haver fet.Al meu parer segons quines coses la sobrepassen i al no tenir criteri propi, s'escapoleix donat per vàlides les explicacions d'alguns regidors que no criteris, sinó simples justificacions demagògiques que només serveixen per convèncer als convençuts. Perquè les coses son més senzilles del que semblen, quan quelcom està ben fet o fet amb sentit comú, no és necessària cap explicació, però si quelcom està mal fet o fet amb una altre intenció, per moltes explicacions i justificacions que s'hi donin el resultat final és el mateix. Mal fet i prou! Les coses cauen pel seu propi pes o “per molt que la mona es vesteixi de seda, mona es queda” canviant el seu sentit sobre les coses, per comptes de les persones.No puc negar la bona fe de la síndica, però si ets un crèdul et prenen el pel. També puc comprendre que quan convius amb els que has de corregir o advertir, acabes fent cooperativisme d'una manera automàtica, es humà! Però per aquest viatge, no calien motxilles.

  8. Anonymous ha dit:

    Hola Josep M,potser és cert que el carril bici dels carrers que comentes tenen una certa perillositat i potser t'haurien de fer una mica més de cas. Quines propostes faries tu per tal de millorar-los? Els treuries directament?, posaries més senyalitzacions? Jo veig que hi ha un cert perill, però m'agrada poder-hi circular i no haver d'anar per la carretera ( em fa por)Jo hi passo força sovint. Segurament dec ser l'únic pel que dius, però m'agradaria que més gent s'animi a fer-ho cada dia i tenir l'oportunitat de probar-lo i dir la seva opinió des de la praxis… (ja tenim experiències de carrils d'un dia a Igualada sense que ningú els hagi pogut provar). I fa molta falta enllaçar-los amb el centre; tu saps quanm ho faran??

  9. Anonymous ha dit:

    Hola Josep M,potser és cert que el carril bici dels carrers que comentes tenen una certa perillositat i potser t'haurien de fer una mica més de cas. Quines propostes faries tu per tal de millorar-los? Els treuries directament?, posaries més senyalitzacions? Jo veig que hi ha un cert perill, però m'agrada poder-hi circular i no haver d'anar per la carretera ( em fa por)Jo hi passo força sovint. Segurament dec ser l'únic pel que dius, però m'agradaria que més gent s'animi a fer-ho cada dia i tenir l'oportunitat de probar-lo i dir la seva opinió des de la praxis… (ja tenim experiències de carrils d'un dia a Igualada sense que ningú els hagi pogut provar). I fa molta falta enllaçar-los amb el centre; tu saps quanm ho faran??

  10. Anónim,Gràcies per comentar, suposo que si tothom expresses lliurament la seva opinió i tothom escoltés als altres, arribaríem a fer les coses molt millor del que s'estan fent.No sé si has llegit el seguent posts:
    https://aqualata.wordpress.com/2010/01/carrils-bici-igualada-com-entelequia.html
    https://aqualata.wordpress.com/2009/04/carril-bici-amb-double-bad-milk-o.html
    En ells expresso la meva opinió abastament, et prego que els llegeixis i després em tornis a contactar amb les teves preguntes, algunes de les quals tenen la resposta en els posts.Espero els teus comentaris i un cop mes gracies.Josep M.

  11. marc ha dit:

    Hola,acabo de llegir els teus comentaris, tal i com em demanaves i m'he quedat esgarrifat de la "mala llet" que tenen. La veritat és que quan havia escrit no em pensava que havies escrit tal cosa.Només volia dir-te que no és cert que pel Passeig hi passen 4 bicis i que no es veu en els cedas i que hi ha carrils que com tu dius no m'agraden (poligon), però la resta (Passeig i el de la nova plaça darrere l'Hospital) ha estat una sort que els facin i jo hi estic agrait. Per veure el Parc de bicicletes que hi ha a Igualada no cal fer cap estudi (i gastar diners Municipals). Només cal anar un o dos cops l'any a les jornades en que es convida a la gent a treure la bici al carrer (Festa de la Bicicleta i Pedalada contra el canvi climàtic per exemple)o contactar amb les entitats de ciclistes de l'Anoia. La gent no surt més en bici perquè no hi ha la infraestructura necessària. Aixó si que és un fet.No és cosa de Progres, és cosa imprescindible (Els científics Mundials clamen contra el canvi climàtic i els polítics tenen l'obligació de fer possible les reduccions d'emissions de gasos d'efecte hivernacle). És la infraestructura feta la que crida l'ús dels usuaris. Hi ha una quantitat enorme de joves que segurament anirien en bici, però la perillositat dels carrers no els hi permet. No em vull estendre, només volia dir-te que ara potser no es veu massa gent, perquè entre tots hem de fer canviar aquesta cultura del cotxe. A peu està molt bé, però deixem lloc també a les bicicletes. Cal donar temps i oportunitats. I si no fixa't en Barcelona ara i fa deu anys. A la que hi ha hagut els llocs per circular, moltíssima gent s'hi ha animat i amb aixó hi podriam guanyar tots.

  12. Marc, Gracies pels teus comentaris i per posar el teu nom.Et prego no confonguis la mala llet amb el pragmatisme. Les coses per desgracia no són com voldríem sinó que són com són.Primerament t'haig de dir i suposo que ja ho has llegit que no sóc contrari als carrils bici, ni a moltes altres coses, sinó a les coses fetes sense mesura o mal fetes.Mira quan jo dic que al passeig només hi han quatre bicis, dic simplement que quan jo hi passejo amb el gos que son uns tres quarts d'hora diàriament, i en alguns caps de setmana, només en veig tres o quatre. Tu dius que no es veritat que els passos de vianants no son respectats al carril bici del passeig, jo encara no he vist una sola bicicleta, de les poques que veig, afluixar la velocitat al arribar-hi (cada 30 o 40 metres) i la majoria ni tan sols passen pel carril del semàfor bici (segueixen recta, no es desvien, en tinc algun de retratat) i et diré més, la majoria de les vegades les veig a passar els semàfors en vermell, perquè tant fan servir l'acera com la carretera i incompleixen les normes, tant dels vianants com les dels vehicles (Evidentment no tots). Un nen que travessi de darrera els matolls cap al passeig, no hi ha cap ciclista que el pugui veure, els matolls fan mes de un metre i mig. Tu parles de seguretat i això és absolutament insegur, cada 30 o 40 metres, un pas de vianants amb una barrera de matolls alts al costat, si això no és perillós ja em diràs el que ho és.L'Ajuntament no ha de fer cap despesa per saber les bicicletes que hi han. Les bicicletes de ciutat per normativa han d'estar registrades i portar una placa que les identifiqui. Per tant sumar no és tan difícil. Respecte al cost del recompte de les no registrades, t'asseguro que s'han fet uns quants informes que han resultat absolutament inútils i que han costat molts mes diners dels que costaria contar les bicicletes de carrer que hi han, per exemple el dia de la bicicleta. Que em diguis que a Igualada hi han algunes bicicletes, ja ho sé. Però les bicicletes que es tenen, no es fan servir en la immensa majoria, ni diàriament, ni per traslladar-se per la ciutat, ni per anar a treballar, ni per anar a la compra o ni per anar al hospital. De gent gran, que són els que es passen mes hores al carrer, en bicicleta, en veuràs ben pocs.Que en hi hagin moltes el dia de la bicicleta no vol dir res, també hi han mols cavalls i rucs als tres tombs i no circulen habitualment per Igualada, ni hi ha un circuit per cavalls o rucs a la ciutat, que t'assegur-ho que son més ecològics que la bicicleta. No és pot fer demagògia dient que tots hem d'anar en bicicleta. En bicicleta hi van els que hi van, hi aniran els que hi voldran anar-hi i no es pot posar la vena abans que la ferida, ara no són temps de fer carrils bicicleta, hi han altres prioritats més urgents i quan ho siguin els carrils bicicleta haurem d'estudiar on, quants i quant ens hem de gastar en ells, no es pot forçar una idea d'uns pocs, la realitat marca, el que el quan i el on. No es pot fer un carril bici al passeig com el que s'ha fet, sense arranjar abans la part de vianants que està molt malmesa. En dies de pluja o neu no hi poden circular-hi sense el perill de relliscar i/o caure, principalment persones grans. Es qüestió realitats, no de somnis, hi han molitíssims mes ciutadans que van a peu pel passeig i per la ciutat, que bicicletes i per molt que t'hi escarrassis es una veritat que no pots canviar.En quan al carril del polígon, que esperes per anar-ho a denunciar si el trobes perillós o això no te importància?

  13. Ah! Els diners emprats en els carrils bici no surten del no rés, els paguem tots els ciutadans de la nostra butxaca, els ciclistes i els que no ho són que és la immensa majoria i aquesta realitat tampoc la pots canviar. Jo també he sigut jove hi he sigut idealista, però he aprés que les coses s'han de fer en el seu just terme i que imposar quelcom, no és el millor camí per fer les coses, la realitat és molt tossuda i al final s'imposa.Per tant, la mala llet no la tinc jo, en tot cas els que t'enganyen perquè et fan un carril bici i tu amb això ja en teus prou, sense aprofundir gens i sense tenir un sentit de la mesura i el equilibri.Jo he aprés que la realitat està per sobre del que alguns ens volen vendre, tot en aquesta vida cau pel seu propi pes, si no ho has aprés fins ara, ja ho aprendràs. A Newton li va haver de caure una poma al cap per saber-ho, o això es el que diuen.Fins un altre i ves en compte amb la bicicleta, jo ja sé el que és caure d'ella, era ciclista, ja fa molts anys.Cordialment.Josep M.

  14. marc ha dit:

    Hola Josep Ma,gràcies per l'estona que em dediques. M'entristeix molt pensar que pensis així i més si havies anat en bicicleta. Jo crec que qui està fent demagògia ets tu, però no tinc ganes de discutir.Tu et queixes contínuament sota una perspectiva de prioritats i en cap moment et planteges quina és la prioritat del planeta on vius i han de viure els teus fills si és que en tens. M'agrada l'exemple que poses d'un científic malgrat no ser cert. De veritat que és una prioritat reduir la quantitat de cotxes i cal fer-ho afavorint altres medis (ho diuen els científics als que veig que respectes), i ja que parles de costs, saps el cost del parc automòvil de la nostra ciutat pels ciutadans? I el que paguem a l'any i al dia per les nostres emissions? L'energia que consumim té un cost enorme per tots els ciutadans d'Igualada, un cost que ja tenim interioritzat com a normal (forma part de la factura mensual de gas, electra, el combustible que posem al cotxe o el que sigui, mirate-la bé). No és normal, ni hem de fer que ho sigui. Si que són temps de fer carrils bicicleta, ja fa molt, massa temps, que és temps de fer-los. No costen tant, i més si els fas quan fas una modificació d'un carrer o una via nova. Només cal tenir-ho present a l'hora de planificar l'obra. I si no, dedicar una part, com es fa, dels diners que l'administració general de l'estat ens dona perqué els construim. NO HO DECIDIM TANT NOSALTRES COM VOLS FER CREURE, ve de més lluny.Això si, ben fets. (Ja m'he queixat pel del polígon). Tu poses com a prioritat els diners d'ara, i jo poso com a prioritat el benestar dels meus fills, són perspectives diferents.Continua…

  15. marc ha dit:

    continuació:Sempre hi haurà alguna altra cosa a solucionar, però aquesta infraestructura crida a la gent a moure's d'una altra manera i afavoreix canvis d'hàbits. El problema és que no són inmediats i volen un esforç als ciutadans. Com l'estalvi energètic. I poca gent està disposada a fer-lo si no ens ho posen fàcil ( el carril ho posa fàcil).No pots comparar la bici i els cavalls home, tot i que fa uns 80anys eren els medis de transport que havien de conviure i ho feien sense cap problema…Per acabar, m'agradaria dir-te que la bicicleta és un vehicle i que qui el condueix ha de respectar les normes de circulació com tots els conductors ( de cotxe i motos), i en el Passeig no s'han de saltar ni cedas, ni semàfors ni res. Han de vigilar que no entrin nens, cosa que es pot fer si no es corre. Com qualsevol vehicle!. Ara, amb la rajola que s'ha guanyat al costat dels arbusts, es veu perfectament si entren vianants i, és clar, si no es corre. Perquè no oblidis que dins una ciutat, cap vehicle pot passar d'uns límits de velocitat. I tampoc poden correr. Amb aixó vull dir-te que el carril del Passeig està perfecte i va molt bé (no diguis que una cosa va malament presuposant que els conductors de bicicletes som uns incívics) Em fa molta gràcia les teves queixes a la manca de visibilitat al Passeig: si vols, et dic un llistat enorme de carrers on els cotxes tenen problemes de visibilitat per culpa de la vegetació i allà si que és perillosíssim, perquè ells si que corren perquè és creuen invulnerables. No pateixis que els ciclistes que anem pel Passeig no correm, perquè ho tenim molt clar que som vulnerables.Per veure bicicletes al passeig, s'hi ha d'anar a les hores on la gent es deplaça, no a l'hora de passejar el gos, que la gent ja és al seu lloc. Per exemple els caps de setmana que faci bo o a les 8 o les 9 del matí quan la gent va a treballar o a escola.I per acabar, et vull demanar que no et queixis més de que ens facin carrils bici; queixa't del mal estat dels carrers, de l'incivisme, de les zones blaves, de l'enxufisme, del que cobren els càrrecs de confiança i els que no ho són, de com s'assignen les barres dels bars de la festa Major, de la manca de diàleg de l'alcalde amb els ciutadans, de la manca d'indústria, del parking de l'Hospital, del POUM, del que pateixen els veins dels bars de la Plaça de Cal Font o dels que tenen algun bar a sota casa pels que ningú fa res, de les pilones que s'obren i es tanquen i ens trenquen els cotxes, dels mitjans de comunicació local que hem d'aguantar,… Mira si n'hi ha de coses per queixar-se, però d'aixó no, perquè hi ha molta gent que ho necessitem i t'aseguro que ho necessitarem. I sé molt bé de que parlo.

  16. Marc ha dit:

    Hola Josep M,em sap greu que només s'hagi publicat la segona part del meu escrit. Havia enviat una primera part que no està publicada. Espero que no hagi estat censurada! Suposo que ha hagut algun error…L'ordinador m'ha enviat el missatge conforme s'ha enviat correctament. Com és que no ha estat publicat?

  17. Marc,Tens raó, m'havia descuidat d'aprovar la primera part del teu escrit. Ja està solucionat. Jo no acostumo a censurar i menys a gent que expressa la seva opinió, amb respecte amb la meva com fas tu.Només perquè et facis l'efecte, tinc tres filles i dos nets, però el seu futur no el veig en traslladar-se en bicicleta, per molts carrils bici que es facin, ho trobo absolutament utòpic. Però respecto el teu punt de vista, d'il·lusió també es viu com diuen alguns. Els desplaçaments i necessitats actuals de la societat de consum no tendeixen cap a aquest sistema, els llocs de treball de molta gent estan lluny o fora del poble, per tant passara molt de temps fins que no hi hagi una societat preparada pel futur.Jo per exemple no penso en bicicletes, sinó en vehicles moguts per piles d'hidrogen, això no implicara que hi deixin d'haver-hi carreteres i cotxes. També penso que algun dia és traurà l'energia del la fusió nuclear (no parlo de la fissió), o de tantes altres maneres d'aprofitar els mitjans naturals, però t'assegur-ho, que no tornarem cap una societat plena de bicicletes, per molt bonic que et pugui semblar.L'altre dia a la televisió va sortir un Físic Nuclear, que parlant dels magatzems de residus, va dir que actualment no hi ha cap energia neta, ni els molins per la energia eòlica, ni les plaques solars, els materials dels que estan fets, estan produïts amb mètodes industrials molt contaminants.Per cert, les rodes de la teva bicicleta estan fetes amb derivats del petroli, l'asfalt del carril bici també, els altres components de la bicicleta estan fets en processos industrials amb metalls pesants i residus altament contaminants, apart de l'energia que s'empra en el procés.Finalment, sento molt dir-te que fins que el petroli sigui dramàticament escàs i a un preu altíssim, no es començaran a treure al mercat altres tipus d'energia, que seran controlats pels de sempre, aqui no hi ha ni hi haurà res gratuït, tot es paga.En qüestió de prioritats, quan no en hi han o en hi han pocs o se'n deuen molts com succeïx ara, gastar-los en carrils bici, és com quan no tens diners a casa i te'ls gastes en canviar el parquet.Els “progres” de l'Ajuntament que diuen creure tant en els carrils bici, ja fa temps que van constituir una empresa Municipal SIMA, amb l'especialitat en construir i administrar aparcaments pels cotxes presents i futurs i t'assegur-ho que en van projectar fer-ne uns quants, encara que després els hi sortís el tret per la culata. També el nou POUM, preveu grans avingudes, no precisament per bicicletes, per tant hi ha molta hipocresia en aquestos que diuen creure en el progressisme, tampoc veig cap d'ells anar a l'Ajuntament en bicicleta, ni circulant-hi per la ciutat. En fi segueix amb el teu idealisme, les coses i ho se per experiència és posen al lloc per si soles i moltes vegades no precisament al lloc on voldríem, per molts esforços que hi esmercem.Cuidat.

  18. Marc ha dit:

    Hola Josep Ma,Un parell de comentaris més a les teves observacions mediambientals:Un Pneumàtic de cotxe= 4 Pneumàtics de bicicleta. És a dir que amb els pneumàtics d’un sol cotxe (sense contar la roda de recanvi) es podrien construir 8 bicicletes.Un motor de cotxe= 12 quadres de bicicleta. Per no parlar de la carrosseria.L’espai ocupat per un cotxe= L’espai ocupat per 5 bicicletes.Consum d’un cotxe (gasoil/benzina= 2,26 – 2,98 MJ/viatger i km=Consum d’una bicicleta= 0,06 MJ/ viatger i Km; És a dir: el consum d’un cotxe és unes 37 vegades el d’una bicicleta (i per tant contamina 37,7 cops més suposant que només emetés CO2 com les persones. A la ciutat la bicicleta és un vehicle més ràpid que el cotxe en distàncies inferiors a 5 km …. Normalment a les hores d’anar a treballar un cotxe només porta a una persona=una bicicleta una persona. On hi ha un cotxe podrien haver 5 bicicletes. Molt més lloc per a la resta. Imagina que els joves dels instituts poguessin anar-hi en bici de forma segura. Quants cotxes i motos dins de la ciutat treuriam a les hores punta? Fes un tomb amb el gos a les 8 del matí o a les 13:00 per les zones d’estudiants. És esgarrifós l’espai ocupat pels cotxes. Que, per cert, molesta molt als que han de sortir de la ciutat per les mateixes vies.La meva conclusió i la de qualsevol seria que si m’he de moure per la ciutat i mentre no hi hagi algun altre vehicle més eficient; he d’agafar la bicicleta. Per idealista i per consciència, perquè sinó estic malbaratant uns recursos que es podrien utilitzar per altres coses. Jo no m’estic referint als desplaçaments lluny, Ja saps que tenim un tren molt eficient (;-)) i un monopoli de l’Hispano Igualadina. Aquí si que per desgràcia hem de fer servir els cotxes…Jo que tu m’esperaria ben assegut a la fusió nuclear i a la pila d’hidrogen ( ja estaria bé ja…). El mon de l’automòbil va cap a l’energia elèctrica que de moment, ja saps com s’obté. Fixa't que molts paisos estan introduint la bici, per alguna cosa deu ser, no?Una abraçadaMarc

Deixa una resposta a Josep M. Torras Payerol Cancel·la la resposta