DGT Canvi de velocitat màxima en carreteres secundàries, qui és el beneficiat?


He llegit sobre el perquè del canvi de velocitat a les carreteres espanyoles, he intentat consultar estadístiques sobre la causalitat dels accidents a la DGT (del 2013?). Almenys les que estan a l’abast del públic en general i he consultat també opinions en fullets de la DGT i altres.

La meva conclusió certament personal, és que no hi ha una explicació clara sobre el mateix.

Parlen de la sinistralitat de les carreteres sense mitjanes de separació, on es produeixen el 70/+% d’accidents, amb un percentatge semblant de morts, l’atorguen a l’excés de velocitat, en envair la via contrària (ja se sap per la física que si dos vectors de força, xoquen frontalment, es sumen les forçes), després et diuen que són per distraccions i més endavant insinuen que la majoria dels accidents són per culpa del mòbil o altres aparells semblants.

En què quedem, és per excés de velocitat, invasió de calçada contrària o per distracció amb els aparells electrònics, així mateix no concreten ni les hores de l’accident, si és de sortides de discoteca de matinada, per l’alcohol o per qualsevol altra circumstància, ni les característiques dels conductors, ni la seva experiència, ni el seu estat conduint, ni l’estat de les vies o si són punts negres

Suposo que amb una estadística ben feta i detallada per conceptes, es podrien prendre solucions intel·ligents, raonades i específiques, per intentar solucionar el problema, perquè és una bajanada dir que disminuint la velocitat, disminueixen els riscos en general, a velocitat 0 evidentment accidents 0 o sigui que si eliminem els vehicles no hi haurà accidents amb vehicles, suposo que tan rucs com per vendre’ns això no ho som, o sí?

Aquesta mesura no evita que els que ara cometen imprudències no ho segueixin fent, ni canvia les circumstàncies dels accidents i en efecte no evita que es continuïn fent servir dispositius mòbils mentre es condueix, sent aquest el major motiu de morts a la carretera (no l’excés de velocitat, ni la invasió de la calçada contrària), ja que quan es manipula un aparell, generalment es disminueix aquesta, tampoc redueix la conducció imprudent o sota els efectes de l’alcohol o les drogues, ni dels conductors joves inexperts a altes hores de la matinada, etc.

Sense considerar tots aquests factors, la mesura, em sembla ridícula, ja que no afronta el seriosament el problema, els conductors imprudents seguiran sent imprudents amb10 km per hora de mes o de menys.

Explicar que altres països ho han fet, no és un argument vàlid, ja que hauríem de considerar que altres països que tenen límits de velocitat més elevats, com Alemanya, que amb una climatologia més adversa que la nostra, els seus índexs de sinistralitat són molt més baixos i també hauríem de parlar de l’estat de les carreteres i d’altres factors que no depenen del conductor o que si depenen del conductor, com la cultura viària.

En realitat el beneficiari real és el concessionat del canvi dels panells de velocitat, s’hauria de veure qui i en quines condicions ha rebut el contracte i quina és la seva relació amb els que el concedeixen i també de la màfia dels radars https://bit.ly/2Sfe3oH (que arriben a posar radars gratis a canvi de fins al 30% de la recaptació) i així potser s’entendrien més coses de la mesura, que les raons que ens donen.

Recordeu que l’últim canvi de velocitat en autopistes que només va durar uns mesos i considereu que ara s’han canviat senyals en 10.000 km. De carreteres, feu números i veureu qui beneficia directament aquesta mesura i el dels radars, ni us explico.

En coses públiques pregunteu-vos-ho sempre i potser allà aquesta trobareu gran part de l’explicació.

Tant de bo estigui equivocat, però ja tinc una edat, les he vist de verdes i madures, utilitzo el sentit comú i acostumo a tenir la meva opinió, no la que l’administració em ven, que té les seves raons reals, que acostumen a ser simples i poc raonades i les seves raons ocultes, que moltes vegades són la raó principal.

Que tingueu un bon dia.

josep m. torras payerol

Quant a josepmtorras

Definit per una filla meva!!!: Polític apolític, mig anarkista i mig convergent, mig de dretes i mig d'esquerres, tot depen del canto per on es miri, entre conservador modern i lliberal de paraula... Definit per mi mateix: Sóc un animal rumiant, m’explico, ho llegeixo i escolto tot sense pair i desprès a casa per la nit rumio, el que he vist, llegit i escoltat i en aquest bloc vull posar les meves cabòries, idees, esbossos de les meves moltes caparrades i també les meves fotografies, com a cultiu del meu "ego". Em considero humanista i lliberal i no tolero la mentida ni la hipocresia encara que educadament l’aguanti. Considero que és la pitjor ofensa que et poden fer és prendre’t per babau i desgraciadament aquest sembla que és l’esport nacional. Em fereix la sensibilitat el poc respecte pels demés i la grolleria. Sóc molt autodidacta i vull advertir que ningú m’ha de dir com he pensar o fer, si bé estic obert a aprendre de tothom, però no a repetir la lliçó ni els tòpics de ningú, sempre prefereixo tenir les meves pròpies idees escoltant les altres opinions, rumiant i traient conclusions per mi mateix. Sóc un fan de de la intel·ligència encara que sigui tan escassa. I de la gent senzilla i humil, dels quals puc dir que encara tinc molt a aprendre, els llestos i els espavilats no formen part dels meus essers preferits.
Aquesta entrada ha esta publicada en Posts en Català. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari